Meer weten over Zuid-Afrika

Zuid-Afrika is een must-see voor iedere reiziger. Het land is makkelijk zelfstandig te bereizen en de afwisseling in het landschap en keuze aan activiteiten maakt dat je hier makkelijk een paar weken kunt rondreizen. In de zomer heb ik met mijn twee tiener-kinderen de oostzijde van het land ontdekt. De “big five” spotten in het Kruger, tokkelen in Drakensberg tot snorkelen met haaien in Durban, we hebben het allemaal gedaan. Nieuwsgierig naar de verhalen? Lees dan de blog van deze reis.

Wandelen met leeuwen

De hele nacht werden we regelmatig wakker van het leeuwengebrul. Om kwart voor 6 ging het echt los. In de twee hokken brullen ze tegen elkaar op en we zijn...

Naar Cullinan

Vandaag hebben we een lange rit te doen, helemaal terug richtig Johannesburg. We overnachten in Cullinan bij een ranch waar je kan wandelen met leeuwtjes. Een beetje tegen mijn principe...

Ochtendje Kruger en relax

Om 06:15, een kwartiertje voor de wekker, ben ik al wakker. Ik stap onder de douche en maak Liz voor de eerste keer wakker. Haar wakker maken moet in fases...

Naar Phalaborwa

Omdat we gisteren al voor een groot gedeelte klaar waren, zitten we om 9 uur in de auto. Aan het links rijden ben ik ondertussen gewend. Alhoewel heel soms nog...

Nog een dagje Kruger

Omdat we in de ochtend niets gepland hebben slapen we tot 08:30 uur. We hijsen ons snel in onze broeken omdat we denken dat het ontbijt maar tot 9 uur...

Panoramaroute

Niemand heeft super geslapen. Het blijft elke keer wennen een nieuw bed maar we staan om 07:30 naast ons bed en krijgen een heerlijk ontbijt. We gaan vandaag de Panorama...

Dwars door het Krugerpark

Om 9:45 rijden we het Krugerpark binnen. In het Kruger heb je een grotere geasfalteerde weg waar je 50 km/u mag rijden en zijwegen of omwegen die altijd terug leiden...

Afscheid van Swaziland en richting Kruger

Ik ben nog net op tijd om de kinderen te zien vertrekken voor het mountainbiken. Ze zijn maar met z'n tweeën en een gids. Mick roept nog: “ik ga straks...

Volle dag “out of Africa” feeling

Als ik om 06:30 op het terras aan één van de reisverslagen schrijf zie ik de Impalla's steeds dichterbij komen. Ze zijn in en rond dit camp mensen gewend. Het...

Naar Swaziland

Woensdagochtend weten we in een rap tempo onze koffers in de auto te krijgen en rijden we om 10 uur van ons guesthouse weg. Op naar Swaziland. Het wordt een...

Hluhluwi Game Reserve

Zondagochtend verlaten we ons huisje in St Lucia. Het plaatsje was leuk, de accommodatie minder. De reistijd naar Hluhluwi zal een uur zijn en daarom drinken we nog wat bij...

Cape Vidal

Als we relatief laat wakker worden, schijnt de zon ook deze dag. Tot nu toe hebben we eigenlijk heerlijk weer. Overdag is het altijd rond de 23-25 graden en tot...

Hippos and Crocs

Als ik 's morgens wakker word maak ik Mick en Liz wakker. Zoals gebruikelijk staat Mick in 1 minuut naast zijn bed en is het nodig dat ik Liz nog...

Alweer een week op pad

Donderdag, en al een week onderweg Om 10 uur moeten we ons huisje leeg hebben. We zwemmen nog even wat en vertrekken om 11 uur richting Santa Lucia, zo'n 3...

Blogthumb bij Duiken met haaien in Zuid Afrika

zwemmen met haaien Durban

Onze wekker gaat om 5 uur. Als we er om 06:30 willen zijn moeten we snel in de auto zitten, het is immers een uurtje rijden. Mick sluit de deur...

6e dag en verder naar de kust

Het lijkt een paar dagen geleden maar het was pas gisterochtend dat we vanuit Drakensberg zijn vertrokken. We werden vroeg gewekt door onze luidruchtige duitse buren, een koppel dat aan...

De bergen van Drakensberg

Gisterenochtend hebben we het hectische Johannesburg verlaten. Het was precies goed zo. Genoeg gezien en veel geleerd, ook weer over de geschiedenis. De apartheid is pas sinds 20 jaar afgeschaft...

Foto bij blogbericht Johannesburg

Johannesburg

Na ons bijkomen van gisterenmiddag zijn we in de avond op zoek gegaan naar een lekker restaurantje. Richting Johannesburg leek ons wel leuk, immers, op Tripadvisor genoeg goede recensies in...

Eindelijk vertrokken

Na een uitgebreide voorbereiding van ruim 4 maanden met alles tot in detail uitgezocht en toch ook op laatste moment dingen veranderd, konden we vertrekken. Amsterdam naar London met British...